Igår kom vi till Bali och äntligen för en gångs skull behövde vi inte tänka på var vi skulle bo och hur vi skulle ta oss dit. Så himla skönt! När vi kom fram var klockan ca 11.00 och då stod där en inhemsk lille med skylten "lapoint". Han skulle vi med. När vi kommer närmare ser vi att där står en kille till som ska med till lapoint. Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men han var ju inte direkt men hade man sökt på ordet, nörd, på google hade det kommit upp en stor bild på honom. Per hette han och även han kom från Sverige. Med dessa förutsättningarna som fortsatte med en bilfärd ut på ett risfält osv försökte jag förbereda mig på det absolut värsta bara för att inte bli besviken. När vi tillslut kommer fram (förstår inte hur han kunde hitta) backar han in på en grymt smal väg ca 30m och där skulle surfcampet ligga. Vi går av och innan för grindarna...
 
Jag trodde det var ett skämt när vi kom in och såg var vi skulle bo. Det kändes som att någon hade tagit oss mitt in i en säsong av paradise hotel. Skitfräsht med ett stort modernt hus, pool med vattenfall, en liten lounge grupp under ett stort halmtak där en massa ungdomar chillade, bara människor från Norden och över härliga, skitsnygga solstolar (sånna hade du velat ha hemma mamma). Vi trodde inte det var sant men överraskningarna var inte slut. Vi välkomnades av två blonda tjejer i 25 års åldern (svensk och norsk). De var ledarna här på campet och den ena tjejen visade oss var vi skulle bo. Hon går och hämtar en nyckel men går inte in i husen utan mittemot huset ser vi en stor bungalow som var uppdelad i två delar och vem tror ni inte ska bo i en av dessa? Jo vi såklart. 
Det tog ca 10 min innan jag och Anton sa något till varandra för vi vågade inte riktigt tro på att vi skulle bo i denna sviten i en hel vecka, men det ska vi! :D
 
Åhh det är helt underbart, riktigt paradise hotel är det ju inte nu när man lärt känna människorna som är här lite mer, men det är riktigt trevliga, sköna ungdomar. Vi är ca 25 st och alla är svenskar eller norrmän, riktigt härligt. De flesta bor i dorm med 7 sängar i varje rum inne i huset men vi fick en av sviterna helt för oss själva med tv, den största sängen jag någonsin sett + en extra säng, egen toalett och egen dusch. :D 
Ja vi klagar inte med andra ord och det går inte att beskriva hur bra detta är. Speciellt när man kommer från ett riktigt skitställe där man knappt ville sätta sig på toan eller ligga i sängen. 
 
Kram E&A
 
Här kommer lite bilder på vår lilla svit och på campet där vi bor:
 
 
Ganska okej va? ;)
 
 
 
 
Huset med de andra rummen.
 
 
Chill platsen til vänster.
 
 
Nedanvåningen med kök och allrum.
 
 
Vår lilla bungalow!
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anna Bergström

15 Oct 2013 19:08

Så härligt vilken lyx!! fantastisk så kul ni kanske stannar där? Kan man bo där veckan efter campen också tror ni? kram

Ingela Nyberg

15 Oct 2013 21:54

Åh det ser helt fantastiskt ut! Där måste man ju bara trivas. Dit vill jag åka någon gång...fast kanske inte...jag är ju inte 25 precis :-)

Kommentera

Publiceras ej