I lördags åkte vi vidare till ett litet ställe som heter Noosa. Här hade vi bokat in att vi skulle åka på Bushcamp. Det var något vi fick på köpet när vi bokade fraser och whitsundays. Vi ville inte riktigt göra det egentligen någon av oss och Melinda hade varnat oss och tyckte absolut inte att vi skulle göra det, men som vanligt kan man ju inte lära sig av andras misstag så vi bestämde oss för att göra det och blev upphämtade från bussen vid 13. Där satt några andra svenskar som också skulle iväg på bushcampet. Vi fick börja med att stanna vid ett supermarket eftersom vi skulle åka ut i skogen mitt i ingenstans där det inte fanns någonstans att få tag på mat. Vi fick 30 min på oss att köpa 3 middagar, 3 luncher och 3 frukostar. PANIK! Jag och Anton sprang omkring som två yra höns och hade ingen aning om vad vi skulle ta men det blev ganska bra tillslut. Pust!
Sen åkte vi mot bushcampet och ja vad ska man säga det var verkligen mitt ute i ingenstans där det låg ett läger som iprincip var uppbyggt av tält. Inte det fräschaste stället precis. Vi var ca 50 ungdomar tror jag och vi fick dela på två kastruller tex... Hade det bara varit fräscht hade det varit ganska mysigt och om de hade köpt in lite saker så man hade kunnat göra någonting men här fanns 1 tv med filmer och 3 svettiga soffor, 1 halvfungerande pingisbord och biljardbord. Ja vi insåg ganska snabbt att vi skulle stannat i Noosa.

Första kvällen fick vi sova i dorm med "våningssängar" det var mer som en hängmatta och 8.15 dagen efter var det dags för huvudsaken med hela campet, nämligen att paddla kanot. De skickade iväg oss 17 stycken i 6 kanoter, visade på en karta var vi skulle åka och sen var det bara att börja paddla. Jag och Anton satt i en kanot och fy f*n asså... Det var typ något av det tråkigaste jag gjort. Jag hade hellre jobbat ett 8 timmars pass på jensen än att göra om detta, Anton sa samma sak. Vi skulle lyssnat på Melinda.

Först paddlade vi till en brygga typ där vi stannade och badade. Det var 6 km dit och tog typ 1,5h sen var det meningen att alla skulle paddla ytterliggare 3 km till en strand för att sedan paddla 7km hem. Men jag och Anton vägrad paddla längre så vi sket i stranden och började paddla tillbaka till campet istället. Nu var det motström. Usch det var hemskt. Ni vet den känslan när man känner sig helt hjälplös och bara vill ge upp. Så var det men det kunde vi inte för då började båt***** åka bakåt istället. Efter 2,5h och ett antal pauser kom vi äntligen tillbaka. Nu var det dags för oss att flytta in i tälten. Ett liggunderlag var allt vi fick så ja ni kan ju själva gissa hur bra vi sov inatt. När vi vaknade bestämde vi oss för att åka tillbaka till Noosa, vi skulle egentligen paddla en dag till och sova i tält en natt till men vi känd bara, aldrig i livet.

Nä slut på det negativa, även om detta var det värsta hittills så har vi haft två dagar med måååång skratt och nya upplevelser. Man lär sig nya saker hela tiden.

Vi hade inte bokat något hostel till idag men vi hittade ett ganska snabbt. Idag har varit en planerings dag. Vi har bokat alla hostel, alla bussar osv framöver så nu är allt klart. Det känns jätteskönt, på julafton kommer vi vara på Airlie beach och på nyår kommer vi vara i Cairns. I Cairns har vi även bokat ett 5 stjärnigt hotell i 3 nätter. Vi såg det som en julklapp och årspresent till varandra. Vi har nämligen varit tillsammans i 3 år när vi är där. Att bo på Pullman i 3 nätter ser vi verkligen framemot och frukostbuffé ingår :D som vi ska leva lyxliv dem dagarna.

Kram E&A

Såhär bodde vi första natten.