Igår natt var det dags att bege oss mot Sydney. Eftersom vi var tvungna att ta bussen från Auckland till flygplatsen senast 03.00 tyckte vi inte det var lönt att betala en hel natt för att sova i typ 3h, så vi sket i det och under dagen bestämde vi oss för att gå på bio istället. :) Bion började 09.00 och vi skulle se den NYA " The hunger games" men när vi satte oss så märkte vi att de var den första hunger games vi köpt biljetter till. Tro fan att det var därför det var halva priset haha... Men det var tur det iallafall för jag hade inte sett den innan och direkt efter började premiären på den andra (vi var tvungna att köpa biljetter till denna också eftersom den första var så bra) och den hade jag inte fattat om jag inte sett första. 20 min efter den första sluta satt vi i nästa biosalong. Klockan var nu 00.00. 02.35 slutade denna bion så då gick vi direkt och hämtade våra väskor och sedan fick vi till bussen.

Under hela dagen kände vi båda två den känslan man har innan man blir sjuk, och att vi inte skulle sova på hela natten gjorde ju inte saken bättre. När vi satt på flygplatsen 04.00 kändes livet sådär. Vi var trötta, hungriga, jag hade feber, båda var fett förkylda och vi hade inget boende i Sydney.

Vi kom fram runt 9 på morgonen och då hade förkylningen bara blivit värre. Vi tog tåget in till Sydney och började leta hostel. De flesta var fullbokade men som tur var hittade vi ett tillslut som hade rum för en natt. Dyrt var det men i vårt läge fanns det inget annat val.

På eftermiddagen gick vi och lade oss i Hyde park, åt lunch och bilade lite och sen gick vi och köpte mat. På kvällen började Anton må sämre men jag hade hög feber och gick och la mig tidigt. Som tur bar hade vi blivit uppgraderade. Ja nu låter det som att vi fått värsta sviten men uppgraderad som backpacker innebär ett eget rum med toalett, inget fönster. Men det var väldigt skönt eftersom jag inte mådde alls bra.

Kram E & A

 
 
BIOKVÄLL
 
 
Antons lösning på en rinnande näsa

1 kommentarer

Ingela Nyberg

23 Nov 2013 16:49

Åh shit...hur gick det? Hungriga, trötta, febriga!!!!! Konfliktvarning på den :-)
Snygg du är med papper i näsan Anton :-) Du ser inte alls förkyld ut !?

Kommentera

Publiceras ej