I onsdags åkte vi till Magnetic Island. Vi kom fram med bussen klockan 14 och hade vi kommit två min tidigare hade vi hunnit med den båten som gick 14.00 men precis när vi skulle gå på åkte båten så vi fick sitta och vänta i två timmar. :( Vi kom fram ganska sent och allt var stängt. Australienarna firar ju jul på juldagen men de serverade julmat på hostlet ganska billigt så vi åt deras julmat istället. Det var typ grillat kött, med lite sås, stekt potatis, pumpamos och blomkål.

I torsdags fortsatte min sjukdomstur då jag insåg ganska snabbt på morgonen att jag fått urinvägsinfektion... Att man inte bara kan få vara frisk. :( Anton har ju haft med sig penicillin och nu kom den till användning. Vilken tur att jag har honom ;)
Iallafall så bestämde vi oss för att hyra en moppe och åka runt på ön och kolla. Ön var inte så stor märkte vi. Tog ca 10-15 min att åka över till andra sidan ön. Vi fick lite flashbacks från Malaysia men det var kul. Vi åkte runt på lite olika små stränderna och åt lunch och lite sånt mysigt. På kvällen åkte vi ut vid några klippor och kollade solnedgången och när vi gick tillbaka till moppen när solen gått ner kom det fram massor med wallabies (små kängror typ). Där var hur många som helst och de var inte blyga. De kom fram och hälsade och där var små bebisar också som satt i sina mammors pungar. Så gulligt!

Igår åkte vi till Koala Village där vi fick hålla sköldpaddor, ödlor, stora papegojor tror jag det var, ormar och en koala. Hålla en koala har vi sett fram emot så länge så nu äntligen. :) det var väldigt varmt, det är ca 35 grader i skuggan nu så svetten rann men det var roligt att få hålla så många djur. Vi avslutade med att få mata en massa fåglar. Dem bara attackerade en, vi hade fåglar överallt haha. I håret, på armarna, händerna... En fågel bajsade i mitt hår, det tyckte jag var mindre kul. Anton tyckte dock att det var såååå roligt.

Idag har vi inte gjort speciellt mycket. Vi har bara legat vid poolen ch suttit i skuggan. Det är så sjukt varmt mitt på dagen när solen är framme så man kan knappt vara i solen. Vi tänkte åka jet ski idag men det var fullbokat så det får bli en annan dag.

Imorgon åker vi vidare till Mission beach. Där ska vi vara en natt och sen är det bara Cairns kvar. Kan inte fatta hur snabbt allt har gått :O

Kram E & A

 
 
Jag fick en rosa hjälm så jag var supernöjd.
 
 
Snabb?
 
 
På stranden fanns det ett nät där man kunde bada så inte jellyfishes och hajar kom in.
 
 
Här satt vi och åt lunch.
 
 
 
 
 
 
Wallaby med bebis.
 
 
 
 
 
 
Vi var vi var väldigt arga när vi åt lunch igår för vi var så hungriga.
 
 
 
 
 
 
Wombat eller en grisbjörn som vi kallade den.
 
 
 
 
 
 
 
 
Fågelkvinnan
 
 
 
Bajs i håret :(
 
 
 
 

2 kommentarer

Anders

28 Dec 2013 17:32

Hej på er! Bajs i håret betyder tur! Kul att se lite bilder igen.

Anna Bergström

28 Dec 2013 21:08

Härligt så kul att se bilder! Så gulliga djur förutom gris björnen vilket djur! Ännu en upplevelse! Snart sista anhalten hur känns det nu har nu rest i många veckor . Puss och kram alla hälsar mamma

Kommentera

Publiceras ej