Idag har vi mest tagit det lugnt. Vi gick omkring och kollade lite affärer och inte minst åt vi en fergburger till lunch. Fergburger är då ett jättekänt hamburgerställe som endast finns här i Queenstown och ja man märkte ju att de är populärt. Där är människor heeeeeela tiden och kö ut genom dörren heeeela tiden men efter jag ätit den burgaren förstod jag varför. Det var den absolut största och godaste hamburgaren vi ätit. Dem ljög ju inte när dem sa att  det är omöjligt att gå där ifrån hungrig. Anton tog ju såklart värstingen som hette "Big Al". Den inne höll 1/2 pound kött, jättemycket ost och bacon, sallad, lök, tomat, vitlöksdressing, rödbetor och två ägg. Han mådde sådär efter att han tryckt hela den. Hela burgaren vägde ca 1kg. 
 
Vi låg i parken i 1 timme efter det för det gick inte att röra sig så mätta vi var. 5h senare köpte jag glass och även den var det största. 3 kulor var som ca 6-8 normala kulor. Men glassoman som man är slank den ner lätt som en plätt ;) men då var jag mätt igen haha. 
 
Annars har vi inte gjort så mycket idag, vi är fortfarande i Queenstown och här är jättefint. Riktigt mysig stad som inte är så stor. Imorgon åker vi vidare till Christchurch. 
 
Kram E&A
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni kan nog inte riktigt föreställa er hur stor den var.
 
 
 
 
 
Såhär bra mådde vi efter.
 
 
 
Så söta ankungar.
 
 
 
 
Nöjd tjej med 0,5 liter glass i handen. Chockladglassen i botten hamnar bland topp tre av all glass jag ätit. 
 

1 kommentarer

Ingela Nyberg

17 Nov 2013 15:21

1 - glassen hade jag tryckt ner hur lätt som helst :-)
2 - hamburgaren var nog en familjeburgare!
3 - änder gumman änder, ankor är vita :-)
4 - jättefina promenadslingor, kanske läge att använda dem efter
denna king-size-dinner :-))
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej