Idag när vi vaknade hade jag fortfarande feber och världens dunder förkylning. Det första vi var tvungna att fixa var nytt boende. Igår kväll satt vi och letade nytt boende på internet hur länge som helst men ALLT var fullbokat så det kändes ganska jobbigt att vakna idag. Men som tur var gick Anton ner och frågade i receptionen om det fanns något rum ledigt en natt till och det fanns. Yeay! Vi tyckte dock att det var väldigt konstigt eftersom vi frågade klockan 22 dagen innan om det fans något ledigt idag och då var det fullt. Men idag klockan 09 hade de helt plötsligt rum ledigt...
 
Efter frukost gick vi till Operahuset. Påvägen såg vi massa gamla bilar som var riktigt coola och det var avspärrat och massa strålkastare med stegar osv. Min kommentar - Det är nog som de förbereder inför juldekorationer osv. Anton: Jaa, klart det är. (Återkommer till detta)
 
Vi gick och kollade operahuset, Harbour bridge och gick en runda i botaniska trädgården innan vi gick ock käkade lunch. På eftermiddagen gick vi på "gågatan" och i ett köpcentra och kollade. Jag köpte ett par nya byxor... Vet inte riktigt vad jag ska säga men bästa beskrivningen är nog att de var så fula att de blev snygga. Kanske inte riktigt går ihop men det kan faktiskt vara så ibland. Ni vet som mopsar... De är så fula att de blir söta ;)
 
Vi kom tillbaka till hostlet men denna gången blev vi tyvärr inte uppgraderade. :( men nu mår jag bättre och Anton är frisk så det är okej. Efter middagen satte vi oss snabbt och kollade nyheterna på tv:n. Vad tror ni vi ser där. Alla dessa bilar och strålkastare vi sett hade de använt till en filminspelning där ANGELINA JOLIE var med!!!!!! Förstår ni som vi störde oss? Hade vi bara väntat där eller kommit lite senare hade vi ju sett detta och Jolie. Riktigt störigt. Men hon ska bara här i två månader så man kan ju hoppas att vi får någon annan chans att stöta på henne... Nu ska vi lägga oss och imorgon hoppas jag denna dunder förkylningen är borta. Har typ sår under näsan så många gånger jag har snytit mig. Sov gott!
 
Kram E&A
 
 
Typ ett 20-tal sådana här bilar stod på gatan
 
 
Harbour bridge
 
Operahuset
 
 
 
 
 
 
Just det, glömde berätta att Anton passade på att klippa sig idag när vi gick förbi en billig salong. Det var den sjukaste klippningen jag sett. Max 7 min tog det, hon bara kötts från början till slut, helt sjukt snabb var hon. Men bra blev det. :)
 

3 kommentarer

Ingela Nyberg

23 Nov 2013 16:52

Ingen bild på byxorna?? Är verkligen nyfiken :-) Men varför köpa byxor i den värmen? Jag har noterat en ny klänning också :-)

Anna

23 Nov 2013 17:23

Hej gullungarnya äventyr vad kul med en ny långresa genom ett nytt väldigt stort land! Glöm inte att njuta -andas i mellanåt och ta hand om varandra. Kram

Anna

23 Nov 2013 17:23

Hej gullungarnya äventyr vad kul med en ny långresa genom ett nytt väldigt stort land! Glöm inte att njuta -andas i mellanåt och ta hand om varandra. Kram

Kommentera

Publiceras ej