Nu var det ett tag sedan vi skrev här på bloggen så nu kommer hela veckan.

Vi kom hit i tisdags morgon. Då hade vi suttit på bussen hela natten men det gick faktiskt bra. Vi var inte så många på bussen så vi kunde bre ut oss ordentligt. Dock så hade vi inte fixat något hostel vilket inte var det smartaste kanske. Vi var ganska trötta och sega, det var varmt och vi hade inte ätit frukost så vi var även hungriga. Snacka om farozonen haha och så blev det. Men efter lite sura miner blev vi vänner igen och tillslut hittade vi ett hostel. Vi skulle bara sova där en natt. Vi bokade de turerna vi ska göra längs östkusten i Sydney på "Wicked travel" och då fick vi även lite rabatter på vissa hostel osv men de hade ingen plats för oss första natten och därför blev det som det blev. Men det löste sig och vi hamnade i ett rum med 4 andra svenskar. Det kan vi ju berätta att det känns som 90% av människorna som bor på hostel här i Australien är svenskar. Lite ovant eftersom det nästan inte var några svenskar alls i Asien och på Nya Zeeland.

Vi gick ner på stranden en stund och sedan gick vi och handla mat. Vi tänkte prova en ny taktik när det gäller maten så vi storhandlade. Köpte massa köttfärs och lite kyckling osv också köpte vi burkar. Sedan gick vi tillbaka till hostlet och lagade ett stort lass med köttfärsås och stekte kyckling filéer sedan la vi det i burkarna så nu har vi haft färdiga middagar i flera dagar. Skitbra faktiskt. Det blir billigare i längden också slipper vi laga mat varje dag. Vi var väldigt nöjda med våra burkar som vi tyckte var så bra eftersom de var billiga. Alla andra burkar har varit så himla dyr men det har ju visst sig på kvalitén. Vi får nog köpa de dyra burkarna ändå...

På kvällen la vi oss och kollade solsidan och paradise hotel. Måndagar har blivit vår favorit dag bara för att vi kan kolla på Solsidan. Så när vi kommer på att det faktiskt är måndag på måndagar lyser båda två upp som små solar, haha.

I onsdags bytte vi hostel och ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Det var billigt men det är inte speciellt fräscht om man säger som så. Det är liksom så himla skitigt överallt och skabbigt men det funkar. Nu skavi bara bo här en  natt till sen ska vi byta hostel igen. Melinda tipsade oss om ett bra som ligger precis över gatan.

Vi gick iallafall ner till stranden och där mötte vi upp Sofia och Olivia. Sofia gick i vår paralellklass och Olivia är en gammal kompis till mig. De bor hos Sofias kusiner ca 45min här ifrån så nu när vi kom hit passade de på att komma hit vilket var jättekul. Vi låg på stranden hela dagen och sen gick vi till en restaurang och åt. Roligt att äntligen få snacka lite tjejsnack, det var ju ett tag sedan. ;)
På kvällen gick vi ut tillsammans med dem och vi hade skitkul.

Igår låg vi bara på stranden igen och Sofia och Olivia åkte sen tillbaka på eftermiddagen. På kvällen kollade i Paradise hotell men det är rena skämtet med detta internetet. Det tog 2,5 h att kolla på ett avsnitt som varade i 1h.  Men vi ville verkligen se det så vi stod ut :)

Idag har det inte hänt så mycket. Vi har fixat en massa med hostel på de ställena vi ska till den närmsta tiden. Vi vill inte hamna i den situationen när vi kommer fram och inte har något boende. Vi bokade även alla turer vi ska göra osv vilket tog lite tid.

Vi eller jag iallafall har börjat få jättemycket hemlängtan. Igår när vi var i mataffären och de spelade julsånger var jag nära på att börja böla haha. Vi har ändå varit borta i nästan 9 veckor nu, man börjar tröttna lite på att man inte får ha sitt eget liksom men det beror nog också lite på att vi bott på ett så skabbigt ställe nu.

Kram E & A

Sådär mysig att hitta när man äter frukost

Vi vi tyckte detta var skitcoolt...

Storhandling och matlagning

Olivia

Sofia och ja jag antar att ni vet vem hon andra är

Anton var sådär glad på wi-fi när han försökt boka buss, hostel osv ett antal gånger.