Första dagen i Noosa tog vi det bara lugnt och låg på stranden.

I tisdags bytte vi hostel. Det andra var fullt så vi var tvungna att byta så på morgonen tig vi hostelbussen till busshållplatsen för att sen kunna byta hostelbuss. När vi kommer fram var inte den bussen vi skulle med där än så vi satte oss också skulle jag ta upp min telefon... Den var inte där för den låg på laddning på i hostlets kök. Lite panik fick jag. Killen som körde oss till busshållplatsen var kvar så jag frågade om vi kunde köra tillbaka och han var så snäll så han körde tillbaka så jag kunde här ta min telefon. (Som tur var låg den kvar) sen körde han mig tillbaka till busshållplatsen igen. 

Jag och Anton kände att vi bara ville ta det lugnt den dagen så vi åkte till stranden och låg där hela dagen. När vi kom tillbaka bokade vi biljetter till Australian Zoo till dagen efter.

07.45 gick bussen mot Australian Zoo "home of the crocodile hunter" i onsdags. Det tog 1,5 timme typ att åka dit. Det var molnigt men uppehåll hela dagen så det var perfekt väder för att gå på zoo. Det var väldigt varmt även om solen inte var framme så det var tur att det var molnigt. Vi fick hålla en liten krokodil, klappa koalor och kängurus. Kolla fågel-, krokodil- och tigershow, se tigerungar och massa annat. Lite annorlunda än när man går på zoo hemma, vi kände oss som 10 år igen när vi sprang omkring bland alla djuren men det var kul. 

På kvällen var vi ganska trötta så det blev sångdags ganska tidigt.

Kram E & A

 
Vi fick lite sällskap vid frukosten.
 
 
 
 
 
 
 Australian zoo