Igår var det dags att åka vidare även om det kändes jobbigt att lämna vår svit. Halv 11 gick bussen till padang bay där vi sedan skulle ta "fast boat" till Trawangan. Den största ön av giliöarna. Båtresan var en klass för sig själv och jag önskar att jag inte hade behövt uppleva det igen, men vi måste ju tyvärr tillbaka också... Det svajade ganska mycket och det var som en bastu på båten. Ja man har mått bättre med andra ord men när vi kom fram var det helt klart värt det. Här är så himla fint. Eftersom det är en sån liten ö finns här inga transportmedel mer än häst och vagn och cykel. Igår gick vi runt och tittade lite, fixade hostel och sedan gick vi ut och åt. Vi åkte hit med ett par tjejer vi träffade på campet och bor på samma hostel som dem så det är kul.

Tyvärr så var AC rummet på hostlet upptaget igår så vi fick ta ett "fläktrum". Även om det är billigt utan AC är det såååå värt att lägga till 25kr för att få det. Denna natten var hemsk. Det var så varmt! Anton har aldrig legat så stilla en hel natt att jag var tvungen att kolla så han levde. Allt för att inte svettas haha. Täcken behövdes iallafall inte. Imorse när vi vaknade var man helt slut bara på grund av värmen. Det är jobbigt när man inte får någon stund på dagen när det är lite svalare. Idag däremot skulle vi få AC rummet och var fett taggade på detta... trodde vi iallafall.

Vi hyrde cyklar imorse och bestämde oss för att ta oss runt hela ön. Den är inte så stor som sagt och de sa att det tar ca 1,5 timme att gå runt men vi tyckte det kunde vara kul att cykla lite. Vi lade oss på en strand först och solade lite. Helt kristallklart vatten och massa koraller. Lite annorlunda :) Vi åt lunch på ett jättemysigt ställe. Man satt i små upphöjda bungalows på stranden typ :D

Efter lunch cyklade vi vidare och kollade på ön. Här ligger många skithäftiga hotell precis vid havet. Synd att budgeten inte håller för dem ;) Vi lade oss på en annan strand sen och där träffade vi de andra tjejerna igen. Hanna, Maja och Klara heter dem.

När kom tillbaka till hostlet trodde vi ju att vi skulle få byta rum... Men nej. Då hade "Chilly" (ägaren) gett det till någon annan och eftersom de flesta andra hostlena är fulla och det var kväll innebar det att vi fick en natt till att se fram emot i basturummet. Ja det finns inte så mycket att göra, vi fick iallafall en fläkt till på rummet. Det första vi gjorde när vi hade duschat var att hitta ett annat ställe med AC där vi ska bo imorgon :D Yeay! En natt till ska vi nog stå ut.

Imorgon ska vi snorkla på tre olika öar och fem olika ställen. Det ser vi fram emot!

Kram E & A

Cash is king! 8 000 000 i cash

Några söta barn som gillade att posera.

Här bor vi...Not

Klara och Maja

Look at that ass.

Ett najs hotell vi cyklade förbi.

Den lilla "bungalowen" vi käkade lunch i.