Igår var det fredag och vilo dag för alla. Det är väldigt många som varit sjuka precis som Anton så därför var de flesta bara här på campet och tog det lugnt vid poolen. Anton mådde mycket bättre men vi bestämde ändå för att hålla os här, man vet ju aldrig.
 
Det är en tjej här på campet som är frisör. Helt perfekt, jag hann aldrig klippa mig innan vi åkte och det behövde jag verkligen. Så jag frågade snällt om hon ville klippa mig och det ville hon. :D 
 
 
Jag har ju väldigt mycket spratt i kroppen nu när jag inte tränar så mycket så efter klippningen fick j ag för mig att mitt mission för dagen skulle vara att simma 100 längder i poolen (1km). Det är ju klor i poolen med det tänkte ju inte jag på så jag satte igång och klarade såklart mitt mål men smart som jag var simmade jag 100 längder med öppna ögon... Ja det var ju inte det klokaste jag gjort. När jag kom upp ur poolen kunde jag inte se så bra. Allt var helt suddigt och vitt. Jag och Anton gick ändå ner till stranden och åt lunch. När vi kom tillbaka var mina ögon fortfarande inte bra och Anton jade jätteont i magen. Tillslut fick mina ögon nog så de började rinna och rinna och svida och göra ont. De ville väll ha sig en liten rengöring. Jag såg inte klok ut, haha. Gick omkring här med två helt svullna ögon som bara rann. 
 
På kvällen gick vi allihopa ut och åt på restaurang. Som tur var hade mina ögon återhämtat sig då och jag hade fått tillbaka synen. Yeay! Restaurangen låg nere vid stranden och jag och Anton åt ribs. Efter middagen började nästa sak... Jag började känna mig helt slut och kunde knappt hålla ögonen öppna. Vi gick tillbaka och påvägen satte vi oss på en annan bar och de andra tog någon öl och lite sånt men jag och Anton drack bara vatten. Jag kände mig ju sådär. Vi gick hem tidigare än de andra för jag orkade inte mer. När vi gick hem började jag må ännu sämre och mådde illa och då insåg jag vad som väntade...
 
Ännu en natt med en sjukt dålig mage men denna gången var det min tur. Så idag kunde inte jag följa med på surflektionen utan ligger i sängen och försöker trycka i mig lite resorb, imodium och vattenmelon. Det har gått bra hittills iallafall för allting är kvar i min lilla mage. Idag är en sådan dag man längtar extra mycket hem nu när man mår dåligt, men även för att jag vet att hela familjen och släkten ska fira moster som har fyllt år. Ni får äta lite extra tårta för mig idag! :)
 
Anton är iallafall iväg och surfar. Då blev nog Mr.Yoga glad. ( vår surflärare) Anton är hans "lilla" favorit. Får hoppas att jag är bra till imorgon för då är det sista surfdagen.
 
Kram E&A
 
 
Här bilder på frukosten som jag lovat.
 
 
 
Josefin som var snäll och klippte mig.

 
 
Lunch vid stranden
 
 
Man kanske inte ser så bra men jag har 16 myggbett bara på min vänstra axel...
 
 
Påväg till ombacks café 
 
 
 
 
 
Det syns nog att jag inte var helt 100.

3 kommentarer

Anna Bergström

19 Oct 2013 08:04

Hoppas kräk och magsjukan är över nu!! Ät skonsam kost väl tillagad mat - njut av sista surf dagen i morgon !! Kram

Anonym

20 Oct 2013 17:56

Så, nu har ni förhoppningsvis fått er beskärda del av magsjuka så ni klarar er resten av resan :-)
Allting ser så härligt ut på bilderna och vilken tur ni har haft som hamnat i ett sådant kul gäng. Njut, surfa, sola och ha det så bäst ni kan!
Kram <3

Anonym

20 Oct 2013 17:57

Hmm nu blev jag anonym? Fel dator...men det är ju lilla mamma här :-)
Kram mamma Ingela

Kommentera

Publiceras ej