Hej allihopa! 
 
Nu nu var det några dagar sedan vi skrev och mycket har hänt. Det började i onsdags kväll då Anton blev dålig och drabbades av "balibelly". Dem kallar det så här och det innebär att man blir otroligt magsjuk. Det är någon bakterie i det vattnet där vi surfar som helt enkelt gör att man inte mår speciellt bra i magen. Så det var en ganska jobbig kväll och natt speciellt för honom. 
 
Dagen efter var Anton inte  pigg och kunde inte följa med på surflektionen utan stannade hemma och vilade sig. Jag däremot hängde med. Det gick ganska bra första 10 min sen gick det inte så bra. Jag var helt slut i kroppen sen dagen innan då vi både surfade och tränade. Det var även mycket högre vågor den dagen så det var svårt att ta sig ut, jag följde bara med vågorna in igen, haha. 
 
När jag kom hem mådde Anton fortfarande inte så bra, det var bättre iallafall och han hade fått i sig lite mat och vatten. 
 
På eftermiddagen var jag lite uttråkad så då frågade en kille som heter Jonas om jag ville följa med och kolla på de stränderna där de brukar surfa och lite runt i området. (Han har surfat längre så är lite mer skillad.) Självklart ville jag det så vi åkte iväg och kollade på första stranden där han förklarade lite mer vad man ska tänka på. Hur havet och vattnet fungerar och lite sånt. Sen skulle vi åka vidare till nästa strand men dit kom vi aldrig. Påvägen dit fick vi punka på moppen, haha. Jag och mopeder går inte riktigt ihop känner jag ;). Det var ganska långt hem så vi fick vända och försöka hitta en liten verkstad. Jonas fick släpa moppen ganska långt innan vi hittade någon som kunde hjälpa oss. Men jag fick ju se mycket iallafall. Alltid något. Tillslut fick vi den lagad och kunde åka hem. 
 
Vi vi gick och lade oss ganska tidigt den dagen för vi var sååå trötta. 
 
Kram E&A
 
 
 
 
Ja här låg han hela dagen :(
 
 
Lite te mer avancerad surf på denna stranden
 
 
PUNKA!!!!
 
 
Äntligen hittade vi en verkstad, 5kr kostar det...
 
 
Ja detta ser man hela tiden. Jag tycker det är helt sjukt men här är det inget märkvärdigt.
 
PS: Har glömt att berätta det men trafiken här är något av det sjukaste jag varit med om, vägarna är lika breda som cykelvägar hemma och alla vägar svänger var 10m. Ja jag hade aldrig satt mig bakom ratten här. Fast det är ändå ganska häftigt för även om de är KAOS löser det sig alltid. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej