Idag gick vi upp 8.00 och åt samma goda frukost som igår. Jag ska ta en bild imorgon så ni får se ;) klockan 09.00 kom bussen och körde oss till stranden och då var det dags för andra surflektionen. Idag fick vi lära oss att paddla ut och hur man undviker att hänga med vångorna tillbaka in mot stranden. Vi blev även mer stabila på brädan och nu börjar vi få kläm på det. Det är riktigt roligt när man får till det i en bra våg :D När surflektionen var slut surfade jag och Anton lite till själva men vi var väldigt trötta i kroppen så vi orkade inte mer än 30 min extra. Vi var väldigt hungriga också så vi gick och käkade lunch istället och efter det drog vi till gymmet vi snackade om igår. Det var sjukt jobbigt men såååå skönt efteråt att få känna den trötta härliga känslan i kroppen :) efter 2 timmars surfing och 2 timmars kondition och styrka är man rätt slut i kroppen. 
 
Nu nu på kvällen fick vi pasta carbonara till middag. Äntligen en middag man känner igen hemifrån. Det var lite jobbigt att äta bara för jag har väldigt ont i ena sidan av halsen. Jag hamnade i den situationen man absolut inte får hamna i när man surfar. Först kom vågen som slog på brädan och sedan rakt upp på min hals och käke med en jäkla kraft även om vågen inte var så stor (som tur var). Man ska alltid alltid se till att vara mellan vågen och brädan. Jag underskattade dock den vågen men som tur var blev det inte värre än att jag har ganska ont i halsen. Men det går nog snart över. 
 
Nu kollar vi en film, eller jag kollar inte så mycket men de andra gör och den verkar inte så bra så ska nog gå in i vår lilla svit till Anton nu. Just det... Läraren tyckte såklart att Anton var så duktig igår så han fick en annan lite svårare bräda idag som han klarade hur bra som helst :) nya mästersurfaren snart. 
 
Kram E & A
 
 
 
Lunchdags!
 
Antons lunch
 
 
Min lunch
 
 
Gymmarna
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anna Bergström

16 Oct 2013 16:58

Men oj Emelie var försiktiga vågorna har en jäkla kraft som du säger tur att det inte blev värre. Säg det till tuffe Bert också han med den svårare brädan... kram

Ingela Nyberg

16 Oct 2013 19:37

Skönt att tänderna sitter kvar i alla fall! Var försiktiga!
Luncherna ser mer än okej ut, och det gör även biceps och hamstring :-)

Kommentera

Publiceras ej