I torsdags var det dags att åka vidare till ett ställe som heter River Valley. Väldigt litet som ligger mitt i ingenstans. Påvägen dit stannade vi i "Wahakapapa" tror jag det heter där vi gick ett spår som tog ca 2 h. Det var precis vid "Mount Doom" berget i sagan om ringen filmerna. :D Det ledde till en stort vattenfall och en fantastisk utsikt. Dock så var vi ganska slut efteråt för som sagt, det finns inte en platt väg på Nya Zeeland. 
 
Nästa stop var 5 min bort och vi trodde busschauffören skämtade när han sa att vi skulle gå ett annat spår nu, men nej. Fast som tur var, bar det bara 800m. Det ledde också till ett litet vattenfall och även denna platsen är en scen i Sagan om ringen filmerna. Det är när Smeagol sitter och fången en fisk, knäcker den och äter och Sam och Frodo är med. Har för mig att de vilar lite här innan de ska gå vidare. Vi kände iallafall igen stället från filmen så det var coolt. :) 
 
På kvällen när vi kom fram till River Valley spelade vi kort med de andra och tog det lugnt. det var ett litet hostel och här sov man inte ens i dorm. Nä, här sov vi 32 stycken i samma rum i två stora våningssängar där det bara lågmadrasser tätt intill varandra... Mysigt! Anton har nog aldrig legat så tätt intill mig en hel natt förut. Var helt mosad när jag vaknade, haha.
 
Kram E & A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mount Doom
 
r
 
Scenen i "Sagan om ringen"
 
Smeagol
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej