I söndags åkte vi ut till Manly beach och vi blev förälskade i detta stället båda två så fort vi kom dit. Riktigt chill ställe, typ en liten mini stad med en stor strand, massa människor och härlig stämning. Om vi kommer stanna i Australien och jobba kommer vi helt klart bo där och söka jobb. 
 
Vi lade oss på stranden och låg där i princip hela dagen fram till 16. Då tog vi en glass på Ben & Jerrys (det kunde vi bara inte motstå) innan vi tog båten tillbaka. Vi tänkte åka och äta middag på Ikea men klockan blev för mycket så vi hann inte :( vi får ta Ikea i Brisbane istället. 
 
I måndags tog vi bussen till Bondi beach. Stor strand och med många surfare men så speciell tyckte inte jag att den var iallafall. Kanske är häftigare när där är fullt med folk. När vi var där var där inte så många och de flesta låg uppe i gräset för det blåste så mycket. På eftermiddagen började det regna så då åkte vi hem och gick lite i stan. 
Vi hittade en Nike affär och de hade så himla mycket snygga träningskläder, vi skulle kunna köpa hela affären men det blev inget. Budgeten håller inte riktigt för det tyvärr. Jag var iallafall tvungen att köpa en ny vit kofta eftersom jag har gjort av med den andra ( fråga mig inte var ) så jag sprang in på Zara och köpte en. Innan vi gick hem ville Anton äta på McDonalds så vi satte oss där och sen gick vi hem för att duscha. När vi står och tar fram det vi ska ha på oss efter duschen märker jag att min påse från Zara är borta. Lite panik fick jag eftersom jag verkligen behöver en vit kofta + att nattbussen till Byron bay gick om 1 timme. Så jag sprang tillbaka till McDonalds för det var där jag hade glömt den men självklart så var den borta. :( Riktigt störigt! Jag hade två val, köpa en ny eller skita i det, men eftersom jag verkligen behöver en vit kofta gick jag in och köpte en ny och då ser jag att det är exakt samma kofta jag köpte som ligger där igen. Då har någon hittat påsen, gått tillbaka till Zara och lämnat tillbaka den och tagit pengarna. Så surt det var att betala lika mycket igen för exakt samma kofta men det fanns inte mycket att göra. 
Sen fick jag springa tillbaka och duscha snabbt som f*n för inte missa bussen. 
 
Kram E & A
 
 
Manly beach

 
 
Glass i stora lass
 
 
 
Bondi beach
 
 

1 kommentarer

Anna Bergström

29 Nov 2013 09:05

Så fina bilder ser underbart ut här hemma är det grått och trist njut för det vi har hemma står kvar jag lovar....kram

Kommentera

Publiceras ej